Verantwoording projecten 2020
In 2020 is, ondanks COVID-19, een groot aantal projecten gestart en afgerond. De projecten zijn gekoppeld aan de strategische doelstellingen van Auris.
Versterken regulier onderwijs
Projecten die bijdragen aan een beweging van intensieve setting naar ambulante setting door meer leerlingen te ondersteunen in het reguliere onderwijs dan nu.
CALM
Het project CALM (Consultatie, Advies, Licht en Medium) is in 2020 afgerond. Auris gebruikt de resultaten om de eenduidigheid en het evidence informed werken in de Ambulante Dienstverlening verder te ontwikkelen.
Standaarden in de AD
Een andere opbrengst uit het project CALM zijn de afspraken over een eenduidige manier van werken.
Auris Cursuscentrum
Het Auris Cursuscentrum is in 2020 een zelfstandig onderdeel geworden binnen Auris en kreeg een centrale, hiërarchische, aansturing.
Nieuwe vormen van ondersteuning samen met het regulier onderwijs
Hoe brengen we onze kennis duurzaam in scholen? Hoe bevorderen we daarmee de inclusie van leerlingen met een ernstige taalontwikkelingsstoornis? Hoe voorkomen we dat kinderen onnodig worden verwezen naar het speciaal onderwijs?
Versterken van het Auris speciaal onderwijs
Projecten die bijdragen aan een beweging van intensieve setting naar ambulante setting door meer leerlingen te ondersteunen in het reguliere onderwijs dan nu.
PLUS
PLUS staat voor Professioneel, Lerend, Uniek Speciaal onderwijs voor leerlingen met een ernstige taalontwikkelingsstoornis (TOS). Het project PLUS is een vervolg op het project TOS 12-intensief.
KIOZK
Het oorspronkelijke plan was om de pilot van het Vier-in-Balans-model uit 2019 door te trekken naar een groter project in 2020/21. Het Vier-in-Balans-model laat zien hoe scholen optimaal rendement kunnen halen uit ICT.
Toekomst D/SH
Auris is in 2020 gestart met het formuleren van een herziene visie op het aanbod aan dove en slechthorende cliënten en leerlingen.