Toekomstbestendige zorg en onderwijs voor D/SH-kinderen en -jongeren
De medewerkers van Auris moeten aan de relatief kleine doelgroep van dove en slechthorende kinderen/jongeren in een snel veranderende omgeving optimale kwaliteit kunnen bieden.
Herpositioneren Commissie van Onderzoek (CvO) en harmoniseren aanmeldproces
Het doel van dit project is de positionering van de CvO en de werkwijze van de aanmeldpunten (AMP) zodanig aan te passen, dat deze past en voldoet aan de wettelijke taken en maatschappelijke opdracht, namelijk inclusiever onderwijs.
Stroomlijnen processen Audiologisch Centrum
Ook in 2021 is veel tijd en aandacht besteed aan het verhogen van de klantgerichtheid.
Organisatieontwikkeling
De ambitie van Auris om haar positie als expertiseorganisatie te verstevigen, vraagt om een versterking van het fundament van de organisatie. Om dit te realiseren, is een aantal wijzigingen in de organisatiestructuur noodzakelijk.
Samenwerken en leren in teams
Omdat teams de fundamentele leereenheden binnen een lerende organisatie zijn, zal het leertraject zich in 2022 verder toespitsen op het samen werken en leren in teams.
De samenwerking van de AOD en de Ondersteunende Diensten
In de ontwikkeling van ‘Auris op weg naar expertiseorganisatie’ hebben de Auris Ondersteunende Diensten (AOD) een belangrijke rol.
Zaken met een behoorlijke politieke of maatschappelijke impact
Voor Auris zijn er het afgelopen jaar twee zaken in deze context te benoemen:
Deelkracht en praktijkgericht onderzoek
Auris heeft een eigen afdeling Onderzoek die praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek uitvoert.
Expertiseorganisatie onderwijs en leerstoel
Auris realiseerde in 2020 in samenwerking met de Universiteit Utrecht (UU) de bijzondere leerstoel TOS in Passend Onderwijs. Prof.dr.
Innovatiebeleid en uitvoering innovatieprojecten
Door te innoveren kan Auris hoogwaardige zorg en onderwijs blijven bieden in een veranderende samenleving. Hierbij wordt nauw samengewerkt met universiteiten en het bedrijfsleven.