Professional in the lead
Ook is gestart met de derde fase van het organisatietraject: de professionals zijn ‘in the lead’ op de inhoud van het vakgebied.
Samenwerken en leren in teams
Lerende teams zijn van cruciaal belang voor het realiseren van de ambitie van Auris. Beter (samen)werken en leren in teams (teamleren) zorgt voor meer bevlogenheid en werkplezier bij medewerkers.
Samenwerking Auris Ondersteunende Diensten en primair proces
In de ontwikkeling van ‘Auris op weg naar expertiseorganisatie’ zijn de Auris Ondersteunende Diensten faciliterend aan het primaire proces van Auris.
Implementeren klanklessen voor peuters en kleuters
Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat kinderen die bepaalde klanklessen aangeboden krijgen, sneller klanken leren waardoor de verstaanbaarheid van het spreken toeneemt en de communicatieve redzaamheid wordt vergroot.
Onderzoek
Auris heeft een eigen afdeling Onderzoek die praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek uitvoert.
Innovatie
Maatschappelijke ontwikkelingen stellen Auris voortdurend voor nieuwe, complexe vraagstukken. Denk bijvoorbeeld aan de beweging naar een meer inclusieve maatschappij, aan de veranderingen in de zorgfinanciering of aan het lerarentekort.
Overige ontwikkelingen
Door innovatieve trajecten uit te voeren, onderzoekt Auris wat kinderen met TOS nodig hebben. Vervolgens wordt gezocht naar nieuwe manieren om deze kinderen te helpen.
Optimaliseren ondersteunende processen
Een nieuw ICT fundament
Strategisch personeelsbeleid
In 2022 heeft de afdeling Human Resources (HR) een strategisch plan opgesteld, dat de ambities van Auris ondersteunt en mede richting geeft.
Arbeidsmarkttoelage
Onderdeel van het Nationaal Programma Onderwijs is een arbeidsmarkttoelage voor personeel. Het kabinet heeft hiervoor voor de schooljaren 2021/2022 en 2022/2023 in totaal € 375 miljoen beschikbaar gesteld.