Onderwijskundige en onderwijsprogrammatische zaken
Innovatieadviseurs en ambulant dienstverleners uit verschillende regio’s onderzochten aan de hand van interviews met ambulant dienstverleners, leerlingen, leerkrachten en ouders hoe Auris (cluster2) inclusiever onderwijs voor de doelgroep zo
Standaarden in de Ambulante Dienstverlening
In het project Standaarden in de Ambulante Dienstverlening maken professionals afspraken over een eenduidige manier van werken en over de kwaliteit van het aanbod.
Pilots Expertise Primair onderwijs
Het project Pilots Expertise Primair onderwijs is gericht op jonge kinderen in het regulier onderwijs waarvan de aard van het taalprobleem nog niet duidelijk is.
Logopedisch Volgsysteem
Door één gezamenlijke plek te creëren voor het opslaan en ontsluiten van logopedische gegevens van alle leerlingen van Auris wordt de basis gelegd voor een Logopedisch Volgsysteem.
Auris Kennisbank
De professionals van Auris werken met interventies die in de praktijk effectief zijn gebleken voor de ondersteuning aan dove en slechthorende leerlingen en leerlingen met een TOS.
Doorontwikkeling Cursuscentrum
Het Auris Cursuscentrum is binnen de organisatie een belangrijk portaal om kennis te delen met cliënten en stakeholders. Zij vertaalt kennis die beschikbaar komt via onderzoek en innovatie naar voor de doelgroep relevante producten.
Onderwijskundige en onderwijsprogrammatische zaken
In 2022 is het KIOZK-project afgerond. Doel van dit project was het verbeteren van de kwaliteit en de efficiency van het huidige onderwijsaanbod van Auris door het effectief inzetten van digitale middelen.
Toekomstbestendige zorg en onderwijs voor D/SH kinderen en jongeren
De medewerkers van Auris moeten aan de relatief kleine doelgroep van dove en slechthorende kinderen/jongeren in een snel veranderende omgeving optimale kwaliteit kunnen bieden.
Herpositioneren Commissie van Onderzoek en harmoniseren aanmeldproces
Het doel van dit project is de positie en verantwoordelijkheden van de Commissie van Onderzoek en de werkwijze van de aanmeldpunten zodanig aan te passen, dat deze past en voldoet aan de wettelijke taken en maatschappelijke opdracht, namelijk
Inrichting van de dialoog met de interne en externe actoren (horizontale verantwoording als onderdeel van maatschappelijke impact)
Auris vindt het belangrijk om richting partners en samenwerkingsverbanden de onderwijsbehoefte en de ondersteuningsvraag centraal te zetten.